reklama

Vďaka Luník IX

Požehnané miesto, požehnaný čas. Boh sa ma výnimočne dotkol. Silne, mocne. To miesto nie je ako ostatné, je úplne iné požehnaním čo na ňom spočíva. Miestami tam, medzi vami, boli momenty, v ktorých som sa cítila ako v časoch dona Bosca. Teraz síce mám zamestnanie po akom som dlho túžila, už asi ôsme v poradí.:) V súvislosti s prácou na Luníku sa ma však dotklo niečo bytostné čo nie je v mojej moci ovplyvňovať. Tie tri mesiace pri vás boli niečo úplne iné ako práca. Bol to život s Bohom, najmä vďaka vám, lebo vy s ním žijete. Žiadna práca sa mi nerobila tak ľahko ako u vás. Nie preto, že práca na Luníku je jednoduchá, ale preto, že to bola radosť.  Boli to vzácne chvíle, nezabudnuteľné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Vďaka vám Jozef, Júlia, Braňo, Miro, pani riaditeľka, pán zástupca a ďalší. Myslela som si, že mi bude trvať dlho kým niektorým z vás odpustím. Lebo ešte ani z jednej práce ma takto neprepustili. Nechápem ale moje srdce namiesto zloby zaplavuje vďačnosť. V prvom rade Bohu, v druhom rade vám všetkým, že On i vy ste mi darovali ten požehnaný čas môcť byť na tom požehnanom mieste. Tak ako je to tam si ja predstavujem Cirkev v tom zmysle ako o nej píšu Skutky apoštolov, Cirkev ako spoločenstvo tých čo sa milujú, tých čo majú všetko spoločné a delia sa. Pri vás sa Boha možno takmer dotknúť. Vy to tak možno ani nevnímate, lebo ste tam a každý deň musíte niečo riešiť. Ja s odstupom Luník vidím ako Miesto Navštívenia. To základné, čo vo mne ostáva je radosť a vytváranie skutočného domova pre mnohé z tých detí. Pamätám sa, že keď som im raz rozprávala ako don Bosco dal domov chlapcom čo nemali kam ísť, jedno dievča povedalo „aj ja by som radšej bývala tu v oratku.“ Takých situácií bolo veľa. Napríklad výkriky radosti a nadšenia keď sa dozvedeli, že bude svätá omša, ktorá nemala byť. V „normálnych“ farnostiach, kde chodia na bohoslužby aj dospelí je fajn keď je jedna omša mládežnícka. Na Luníku je taká každá. V „normálnych“ kostoloch prídu rodičia s jedným dvoma deťmi a nevedia ich udržať na uzde. Vy tam zvládate myslím, že niekedy aj sto detí, bez jediného rodiča. Iste niekedy sa to darí menej, ale i tak je to zázrak. Páčilo sa im keď sme v rámci anglického jazyka preberali rómsku problematiku a hrdosť na vlastnú identitu a ich plány do budúcnosti. Páčili sa im príbehy. Úžasné je, čo všetko dokáže z nich najmä Julka vykresať. Mnoho z nich je naozaj ako neopracovaný diamant.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myslím v modlitbám na tie krásne deti. Chýba mi ísť len tak po chodbe a z ničoho nič byť objímaná húfom maličkých detí so žiariacimi očami. Táto vďaka v srdci je veľký Boží dar, tak som sa oň chcela podeliť. Vďaka, že spokojne môžem konštatovať s Jóbom: Pán Boh dal, Pán Boh vzal. Dal mi trochu privoňať k tej lahodnej vôni čo mnohým sa zdá byť zápachom. Bol to jeden zo silných lúčov svetla pre moju dušu.

Prajem vám k sviatkom, nech na vás vždy spočíva Božie požehnanie.

Lenka Nalevanková

Lenka Nalevanková

Bloger 
  • Počet článkov:  164
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada chodím do prírody. Fascinuje ma stvorený svet a najviac človek. Páči sa mi definícia slobody ako schopnosti konať pravdu v láske. Teším sa, že som v živote stretla ľudí, ktorí sú mojimi priateľmi. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáľudiavieranázorkultúrapríbehprírodavtip

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu