reklama

Paradox odvolania otca arcibiskupa Bezáka

Stretla som ľudí žijúcich Kristovým životom, kňazov - prevažne rehoľníkov, rehoľné sestry, zasvätené osoby, laikov, ktorí ako sa píše v trinástej kapitole Jánovho evajelia umývajú svojim učeníkom nohy podľa vzoru svojho Majstra. Charakterní, s vysokým morálnym kreditom. Len tak bolo možné uveriť, že pravda je pravdou, láska láskou, sloboda slobodou, Boh Bohom. OK, je to len horizontálna rovina, nevyhnutne preťatá vertikálnou pri osobnom kontakte s tým ktorý Je, ktorý Bol a ktorý Príde.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)
zdroj: internet
zdroj: internet 

Ježiš Kristus a Katolícka Cirkev sa stali súčasťou môjho každodenného života. Aj vďaka rehoľníkom - saleziánom. S porozumením dávali odpovede na moje otázky, o Ježišovi, zmysle života, o všetkom na čo mladý človek hľadá odpovede. Otvorene, slobodne, v pravde a láske. Tá možnosť bola, je a ostáva pre mňa nezaslúženým Božím darom.

Vyštudovala som okrem iného aj katolícku teológiu na Spišskej Kapitule. Bol to krásny, požehnaný čas so skvelými ľuďmi, ktorý zreálnil môj pohľad na Katolícku Cirkev na Slovensku. Objavila som nasledovaniahodné osobnosti mužského i ženského katolíckeho sveta. I tie ktorým som nerozumela.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súčasného pápeža si vážim, je mi svojim jasným, výstižným, hlbokým štýlom písomného prejavu veľmi blízky. Stačí uviesť napríklad jeho Úvod do kresťanstva či Deus Charitas Est. Ťažko sa mi verí, že človek s jeho hĺbkou by vec tak chúlostivú a ojedinelú nepremyslel, nepremodlil. Najmä ak ide o vec, ktorá vzbudí obrovský rozruch vzhľadom na svoju takmer nulovú pravdepodobnosť.

Strom poznať podľa ovocia. Poznám len dobré ovocie života otca arcibiskupa. Žiadne zlé som nepostrehla.

Pošpinenie dobrého mena významnej katolíckej osobnosti slovenského sveta. Veľká bolesť jeho i veriacich.

Dve premisy, ktoré si zjavne odporujú. Pápež verzus biskup. Alebo paradox.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Totiž. Dlho dúfam v závan Ducha do skostnatelých štruktúr, v transparentnejšie, slobodnejšie a otvorenejšie pomery v celej slovenskej spoločnosti. Nech sa pozrieme na ktorúkoľvek oblasť života, tú cirkevnú nevynímajúc. Pozorujem ako schopní, šikovní, otvorení dialógu sú často odsúvaní na periférie. Ale napokon, čo môže byť viac, než autenticita života podľa príkladu Ježiša Krista.

Nechcem aby to vyznievalo bezcitne. No JE DOKONANÉ. A ja sa pýtam.

Je možné vidieť zmysel v ROZRUCHU, ktorý nastal? Nastanú dynamické pohyby v hlavách či postojoch mnohých a mnohých ľudí? Môže odvolanie otca arcibiskupa Bezáka priniesť diskusiu do slovenského katolíckeho sveta? Naprieč všetkými vrstvami?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chce nás pápež naučiť rozmýšľať? I keby neúmyselne. Myslím, že sa mu darí.

Lenka Nalevanková

Lenka Nalevanková

Bloger 
  • Počet článkov:  164
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada chodím do prírody. Fascinuje ma stvorený svet a najviac človek. Páči sa mi definícia slobody ako schopnosti konať pravdu v láske. Teším sa, že som v živote stretla ľudí, ktorí sú mojimi priateľmi. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáľudiavieranázorkultúrapríbehprírodavtip

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu