reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Lenka Nalevanková

Lenka Nalevanková

Bloger 
  • Počet článkov:  164
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada chodím do prírody. Fascinuje ma stvorený svet a najviac človek. Páči sa mi definícia slobody ako schopnosti konať pravdu v láske. Teším sa, že som v živote stretla ľudí, ktorí sú mojimi priateľmi. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáľudiavieranázorkultúrapríbehprírodavtip

reklama

názor

Mám úsměv Mikymauze, rána bych zrušil.

Lenka Nalevanková

Mám úsměv Mikymauze, rána bych zrušil.

Je neuveriteľné čoho je premiér Fico schopný. Myslím, že na neho sa teraz hodí to biblické oddeľovanie pliev od zrna. Priam priezračne sa ukazuje jeho charakter. Aj keby bol len bábka, ktorej iní diktujú. Ale ešte viac som sklamaná z vystúpenia Radoslava Procházku na dnešnej tlačovke. Je to pre mňa nepochopiteľné. Smutné. Je tam jasne medzi riadkami povedané, že Procházka bude voliť Kisku, ale keby sa takto vyjadroval keď išlo o neho tak by získal možno on to historické prvenstvo namiesto Martinčka. Lepšie, oveľa lepšie by bolo radšej nepovedať nič. Ak niekto urobil podpásový úder Kiskovi tak to bol on a dnes. Vykašľal sa na Slovensko, ostalo už len jeho pošliapané ego. Ja určite nie som prvoplánovo volička Andreja Kisku, hoci musím uznať, začína mi byť sympatický. I keby bol scientológ pôjdem ho voliť, lebo Fico je horšie. Rozmýšľala som, že dám svoj hlas v prvom kole Procházkovi, teraz som rada, že som volila konzistentne so svojim rozhodnutím Jána Čarnogurského. Napriek vymývaniu mozgov prieskumnými agentúrami a médiami. Aj od Čarnogurského, vzhľadom na Ficove správanie, by som očakávala vyjadrenie v prospech Kisku, ale vzhľadom na 0,64 má právo byť ticho.

  • 25. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 064x
  • 2
Estrela pastierskeho listu

Lenka Nalevanková

Estrela pastierskeho listu

Myslím si, že deti na Slovenku sú oveľa viac ohrozené neláskou svojich rodičov než aktivitami ako Estrela report. Som rada, že EP neschválil túto správu. Páči sa mi princíp subsidiarity. Som za to, aby o veciach, o ktorých môže a je schopný rozhodovať zvrchovaný štát, rozhodoval. Až po komunálnu úroveň, až po jednotlivé zariadenia ako sú napríklad školy.

  • 16. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 283x
  • 31
Očkovať či neočkovať?

Lenka Nalevanková

Očkovať či neočkovať?

To je otázka. I pre nás. Ja som skôr proti. Muž asi skôr, ale nie až tak veľmi, za. Ako mnohí i my sme o tom veľa čítali, hľadali informácie. Veľkú diskusiu otvorila doktorka Eleková v časopise Dieťa. A následné články, v ktorých argumentovali odporcovia povinnosti dať očkovať svoje dieťa. Spoločne s manželom sme skonštatovali, že argumenty zástancov povinného očkovania nás nepresvedčili.

  • 27. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 888x
  • 57
Kto je Igor Matovič?

Lenka Nalevanková

Kto je Igor Matovič?

Odkiaľ berie tento človek morálne právo budiť dojem zločinnosti o ľuďoch, ktorí preukázateľne požívali rôzne nevýhody za svoje principiálne morálne postoje? Doteraz mi bol viac menej ľahostajný. Pôsobil na mňa skôr smiešne, neprispôsobivo a v poslednom čase so skrývaným úmyslom primitívnosti. Je azda ťažké vynášať súdy o každom okolo seba? Hrať sa na žalobcu. Nerobia niečo také frustrovaní návštevníci pochybných putík? A keď už má pán Matovič tak rád biblické témy, kto je v Biblii označený za žalobcu? Kto má pasiu v neustálom deštruktívnom poukazoní na chyby a nedostatky ľudí? Hrá sa na ojedinelého čistého proroka. No pokiaľ viem, nie on je ten jediný bez viny. Napriek tomu má kameňov "toľko, koľko je hviezd na nebi".

  • 7. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 362x
  • 52
Lekári, ale ktorí a prečo?

Lenka Nalevanková

Lekári, ale ktorí a prečo?

Ako mnohí iní i ja som mala chuť napísať môj pohľad na veci, ktoré sa diali - dejú v nemocniciach. Môj intuitívny pocit bol, že to čo robí LOZ je zlé. Veľmi zlé a až neuveriteľné. Vnímala som to tak, že výkvet národa sa rozhodol pre terorizmus.

  • 14. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 920x
  • 91
reklama
Čo (koho) teraz budem voliť?

Lenka Nalevanková

Čo (koho) teraz budem voliť?

Vždy som volila Palka, Mikloška, Minárika, Bauera, (Čarnogurského, Lipšia a do istého čau aj Hrušovského). Neviem si predstaviť, že budem voliť Fronca či Brocku... Od posledných volieb to celé dosť ignorujem. Veď by ma trafilo, keby som si pripustila, že v tomto štáte vládne Fico (s obrovskou podporou netuším koho) s Mečiarom a Slotom. Keď sa povie slovák tak si predstavím napríklad Pavla Petra Gojdiča, Milana Rúfusa, Margitu Figuli, Martina Benku, Aničku Jurkovičovú, Andreja Dermeka... a kopec mojich kamarátov. Na jednej strane som taká rada, že som slovenka, na druhej strane si vravím, že by som mala začať žiť realitu a uvedomiť si akí slováci naozaj sú (viď pretavené do volebných výsledkov). Ja som asi z iného storočia. Snáď z toho budúceho.

  • 22. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 720x
  • 85
Prinesie do Cirkvi nové členenie aj čerstvý závan Ducha?

Lenka Nalevanková

Prinesie do Cirkvi nové členenie aj čerstvý závan Ducha?

Ja som z toho tak príjemne mimo. Už asi tri - štyri hodiny nedokážem myslieť na nič iné ako na reorganizáciu rímskokatolíckých diecéz na Slovensku, teda najmä v západnej provincii. Je pravda, že nás východniarov sa to až tak netýka (až na Brezno, čo od Bánskej Bystrice pripadlo ku Rožňave - taký minivetríček).

  • 14. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 945x
  • 59
Kam kráča moja Cirkev?

Lenka Nalevanková

Kam kráča moja Cirkev?

Co myslíš, kolik je u nás diecézních kněží? Opýtal sa ma obyvateľ stotisícového mesta na severe Čiech. Vyslovujem nahlas najmenšie číslo aké ma napadá. Dvadsať. Zadumane sa na mňa zahľadí a povie: troch. Do kostelů (cca šesti) u nás v neděli přijde na všechny mše dohromady kolem devíti set lidí....

  • 6. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 705x
  • 450
Čarnogurský a Mečiar u Puškárovej

Lenka Nalevanková

Čarnogurský a Mečiar u Puškárovej

Po dlhšom čase som si dnes pozrela Puškárovú (a politickú reláciu vôbec). Až do posledných volieb som ich sledovala všetky (keď som bola doma). Čarnogurský sa často nevidí a k tomu s Mečiarom. Keby som mala nejaké nahrávatko tak si to zachytím.

  • 13. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 114x
  • 100
Prvý krát (dva a tri)

Lenka Nalevanková

Prvý krát (dva a tri)

som včera bola v najnovšom košickom hokejovom ihrisku a na skutočnom živom hokeji. V hale je mnoho stánkov s občerstvením. Kofola je na môj vkus drahá. Kamarátka sa ma opýtala či som čakala diskont. Ľadová plocha mi z výšky pripadala maličká a hokejisti oveľa štíhlejší ako v televízore. Na začiatku som z tej výšky mala strach. Ale potom to bol taký super pocit byť tak vysoko. Keď sme Liptovskému Mikulášu stretili behom desiatich minút štyri góly, neostávalo mi iné ako povzbudzovať hostí. Myslím, že sa vyžívam byť na strane menšiny, na strane porazených. Asi ma baví byť ohrozená, ísť proti davu. Mikuláš začal trochu lepšie hrať, respektíve naši sa na to vybodli. Konečný stav 5 : 2. Viac menej to bol dosť slabý hokej až na pár pekných akcií a určite nestál za sto korún. V každom prípade to bolo minimálne sto krát lepšie ako pozerať sa na to v telke.

  • 9. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 521x
  • 43
reklama
17. november - dialóg so sebou

Lenka Nalevanková

17. november - dialóg so sebou

Dnes prvý krát, mi dnešný deň pripadá... Trápny? Neviem. Presne pred rokom som sa ráno modlila s niekoľkými blízkymi ľuďmi. Vyšli sme si na víkend duchovne sa stíšiť. Moje slová v to ráno boli asi: Pane, ďakujem Ti, že môžeme mať v kalendári deň ako je 17. november. Prosím Ťa za krajiny, v ktorých sú rozličné totality. Pomáhaj ľuďom v nich zbavovať sa strachu. Priam paradoxne pár dni na to ma, z nepochopiteľných príčin, prepustili zo zamestnania. Vždy som na 17. november hľadela s... neviem to pomenovať. Ako na niečo zázračné. Ako na okamih, v ktorom sa lámu dejiny a ľudské osudy. A dnes, prvý krát, ma napadlo, že okrem niekoľkomesačného výbuchu eufórie, ktorý dospel k svojmu vrcholu pádom berlínskeho múru, sa toho asi až tak veľa nezlomilo... Zmenili sa možnosti. Pre mnohých. Väčšinu, či menšinu?

  • 17. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 286x
  • 77
Kde žijeme?

Lenka Nalevanková

Kde žijeme?

Kamaráti žijú v malej obci a snažia sa dať to tam dokopy. Chovajú sliepky. Kozy. Včely. Venujú sa remeslám. Chcú pestovať ovocné stromy. Vytvárať alternatívu konzumu a pohodliu. Žijú tak, lebo ich to baví.

  • 23. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 31
Kedy bude prijímanie Kristovej Krvi umožnené všetkým katolíkom?

Lenka Nalevanková

Kedy bude prijímanie Kristovej Krvi umožnené všetkým katolíkom?

V knihe Raniera Cantalamessu s názvom Eucharistie naše posvěcení, ktorá vyšla v Karmelitánskom nakladatelství v roku 1997, som na stranách 43 - 48 našla myšlienky, ktoré v sebe dlho nachádzam v súvislosti s prijímaním pod obidvoma spôsobmi (Telo a Krv Krista). Lepšie ako autor knihy, by som to nesformulovala. Tu je niekoľko jeho myšlienok (sú i mojimi). Upozornenie: ľuďom mimo RKC tento článok pravdepodobne nič nepovie, alebo si budú myslieť, že mi šiblo. :) Je venovaný katolíkom k zamysleniu. Samozrejme ak si niekto, kto nie je RK tiež chce prečítať, v češtine, verne opísané, slová R. Cantalamessu nech klikne. :)

  • 7. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 946x
  • 82
muž a žena

Lenka Nalevanková

muž a žena

Mala som aj také obdobie, že som trochu viac rozmýšľala. :) Denne som si písala desiatky strán trochu divných filozofických úvah. Jedna z nich (skrátená) je tu.

  • 6. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 773x
  • 30
Inšpirovaná dnešným Krajcerom

Lenka Nalevanková

Inšpirovaná dnešným Krajcerom

Už som chcela ísť spať. Ale zapla som si ešte Krajcera. Už je to dávno čo ma diskusia politikov vedela zaujať. Kedysi som sledovaním politických správ, diskusií trávila more času. Pamätám si, že ako dieťa keď prišli prvé slobodné voľby poznala som každý volebný šot (komunisti mali čerešničky:) a čakala som len na to kedy pôjde ďalší aby mi ani jedna strana neunikla a mohla som si vybrať. Závidela som dospelým, že to čo si vybrali môžu hodiť do volebnej urny. Porovnávala som kandidátov. A nevedela sa dočkať, kedy budem aj ja môcť. Najviac ma štvalo, že nemôžem prejaviť svoj názor keď sa delila republika. Aj preto, že veľmi veľká časť našej rodiny žije na Morave. Sledovať som to prestala v minulom volebnom období. O nič v podstate nešlo. A teraz už je tá mašinéria tak rozjetá, že je úplne zbytočné snažiť sa ju pochopiť, zastaviť, ovplyvniť. A už ani nie som malé naivné decko. Ale tie dve dámy ma dnes napriek tomu zaujali. Až tak, že ma napadlo pár myšlienok.

  • 12. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 26
reklama
Do pekla s takou vierou

Lenka Nalevanková

Do pekla s takou vierou

Skoro ma dnes šľak trafil. Idem si z miesta A do miesta B cez našu Hlavnú. A počujem ako...

  • 16. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 160
Ten tretí kandidát na predsedu KDH

Lenka Nalevanková

Ten tretí kandidát na predsedu KDH

Rozmýšľam, že kto je to a čo tam robí... (meno som zabudla) (zopakovali: Morovič) ...ma napadá, že je to nejaký nepodarený úlet... keby o nič nešlo tak sa možno aj zasmejem... práve rozpráva o oprave pamiatok a minerálnych prameňoch... ma napadá len či mu dnes dali obed? ...hoci súhlasím, že láska premáha strach (to bola pekná myšlienka:) ...aj ja také poznám:)))

  • 16. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Palko alebo Hrušovský?

Lenka Nalevanková

Palko alebo Hrušovský?

Ešteže som zapla telku... skoro by som zabudla, že už zajtra...

  • 15. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 26
Ako hľadieť na "katolícku inakosť"?

Lenka Nalevanková

Ako hľadieť na "katolícku inakosť"?

Slovo katolík sa skloňuje vo viacerých pádoch než ktorýkoľvek jazyk kedy vymyslel. Počujem hovoriť o sprostých ovciach, zaslepených fanatikoch či zabednených tupcoch bez vlastného úsudku... Proste katolík je ten, kto sadne na lep hocijakej kravine len preto, že mu ju niekto povie z titulu autority a moci... Naozaj?

  • 13. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 151
Keď Béla odchádza...

Lenka Nalevanková

Keď Béla odchádza...

...nemáte pocit, že sa na Slovensku po dlhom čase NIEČO stalo? Niečo ako prvo aprílový žart...

  • 1. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu