reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Lenka Nalevanková

Lenka Nalevanková

Bloger 
  • Počet článkov:  164
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada chodím do prírody. Fascinuje ma stvorený svet a najviac človek. Páči sa mi definícia slobody ako schopnosti konať pravdu v láske. Teším sa, že som v živote stretla ľudí, ktorí sú mojimi priateľmi. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáľudiavieranázorkultúrapríbehprírodavtip

reklama

ľudia

Nahé referendum

Lenka Nalevanková

Nahé referendum

Kráľ je nahý. Veľa ľudí to vie. Zdá sa im absurdné vôbec ísť odpovedať na otázky, ktoré im kladú ich deti vo veku troch rokov. A predsa naša spoločnosť dospela do bodu, v ktorom sa dané otázky kladú. Pripomína mi to jeden film, či rozprávku, názov neviem, kde ľudia polievali rastliny malinovkou a nechápali, že nerastú, až chlapík z minulosti (v ktorej vôbec nebol géniom, skôr naopak) im ukázal, že ich majú polievať vodou.

  • 28. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 575x
  • 39
Ján Čarnogurský alebo Radoslav Procházka?

Lenka Nalevanková

Ján Čarnogurský alebo Radoslav Procházka?

Osobne nerozumiem prečo Ján Čarnogurský obhajoval Sokola. A problém s ním mám aj odkedy jeho syna negatívne spomínal Róbert Bezák. Avšak dlhodobo nachádzam niektoré svoje vlastné názory v jeho názoroch. Respektíve mnohé jeho argumenty sa mi vidia múdre. Pričom je veľmi vzácne, aby niekto vôbec mal nejaké argumenty. Dlhodobo pozorujem, že nemá masívnu podporu verejnosti.

  • 28. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 633x
  • 22
Fenomén Šatan

Lenka Nalevanková

Fenomén Šatan

V hokeji sa nevyznám a ani ho často nepozerám. Podobne ako futbal. No dodnes si pamätám ako som euforicky prežívala zápas na majstrovstvách sveta s Talianskom. Bolo to krásne. Práve preto, že to dýchalo americkým snom.

  • 4. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 551x
  • 12
Z mesta na dedinu

Lenka Nalevanková

Z mesta na dedinu

Krásna príroda, čerstvý vzduch. Vysoká nezamestnanosť, deväťdesiat percentná návštevnosť kostola. Stopercentná prihlásenosť detí na katolícku náboženskú výchovu. Zdraviaci sa ľudia väčšinovým pozdravom Pochválený buď Ježiš Kristus. Zlé dopravné spojenie. Ľudia, čo vedia koľko máte popolníc pred domom. Úbohý odvoz odpadu. Štyri potraviny so zmiešaným tovarom, drogériou a zeleninou. Raz týždenne prichádzajúci Poliak bez registračnej pokladne ponúkajúci ovocie.

  • 28. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 362x
  • 3
Nemôžem voliť

Lenka Nalevanková

Nemôžem voliť

Je mi ľúto. Lebo už nie som občanom košického kraja. A tak nemôžem voliť. Človeka, ktorého si vážim. Kedysi dávno, keď bol predsedom VÚC Rudolf Bauer a nemala som prácu, som sa ho opýtala či ju pre mňa nemá. Povedal, že nie

  • 19. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 981x
  • 11
reklama
Arcibiskup Bezák? Ticho!

Lenka Nalevanková

Arcibiskup Bezák? Ticho!

Dávam preč tento článok, lebo keď som si ho po sebe čítala nachádzala som v ňom nepokoj, veľa zbytočného hnevu a málo lásky. Naďalej si myslím, že by bolo dobré a múdre byť v otázke odvolania arcibiskupa Bezáka pravdívý.

  • 16. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 836x
  • 80
Identita

Lenka Nalevanková

Identita

Blíži sa. Nezadržateľne. Sedemnásty November. Jeho dvadciatka. Už je dospelý. Môže voliť, no nemá záujem. Príde o pár dni k regionálnym volebným urnám? Urnám mŕtvych?

  • 26. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 339x
  • 12
Pár slov o práci (mojej)

Lenka Nalevanková

Pár slov o práci (mojej)

  • 4. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 785x
  • 45
Moje morbidné výchovné metódy a dvaja chlapci

Lenka Nalevanková

Moje morbidné výchovné metódy a dvaja chlapci

Keď mi chalan na hodine povie, že je rasista a rád mláti cigánov. Prídem k nemu. Pozriem sa mu priamo do očí a poviem: Zdá sa mi, že máš príliš tmavú pleť. Táto miestnosť a táto hodina je venovaná len belochom. Vypadni odtiaľ.

  • 21. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 442x
  • 50
Aj o tom ako som dnes pred polnocou kričala po 75 ročnom mužovi

Lenka Nalevanková

Aj o tom ako som dnes pred polnocou kričala po 75 ročnom mužovi

Začalo to počas diskusie s historikom Josefom Hállom po premietnutí záznamu z procesu s Miladou Horákovou a spol. Miladu Horákovú a troch mužov odsúdili na trest smrti 8. júna 1950 vo vykonštruovanom procese. Ostatní obžalovaní boli potrestaní doživotím alebo mnohoročnými trestami.

  • 13. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 975x
  • 137
reklama
Podivné veci čo sa dnes stali...

Lenka Nalevanková

Podivné veci čo sa dnes stali...

Nestíham svoj klasický prípoj zo sídliska na hlavný spoj. Spokojne idem na ďalší. Je časovo v pohode. Vynechal. Aj nasledujúci. Nestíham. Obloha je krásne modrá. Vonku príjemne sviežo. V podstate to nie je môj problém... Z ničoho nič ma osloví jedna pani. Vidím ju prvý krát. Idete do XY? Áno. Aj ja. Asi by sme mali ísť stopovať...

  • 8. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 373x
  • 6
Jesenné zázraky

Lenka Nalevanková

Jesenné zázraky

A je to tu. Jeseň. Sychravá. Sivá. Sopľavá. Temná. Ufúkaná. Upršaná. Taká akú milujem. Túlanie sa mení na čitateľské ponory a pisateľské výlevy. Chladné osviežujúce nápoje na horúci čaj či zvarené víno. Rozhovory pri ohni pod hviezdami na posedenia pri jase sviečok. Zbieranie bylín na vyšívanie a korálkovanie. Zelené listy sa vytratili. Zožltli. Zoranžoveli. Zhnedli. Zčerveneli. Čochvíľa opadnú. Stromy ostanú holé.Treba si to vychutnať, lebo onedlho tu máme prvý sneh s ostrým slnkom a pôjdeme stavať snehuliakov...

  • 23. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 867x
  • 11
Ďalší "pokus" na študentoch

Lenka Nalevanková

Ďalší "pokus" na študentoch

Všade počujeme média, média, média. Tak prečo to nevyskúšať? A okrem toho sa mi doma objavilo zo pätnásť kusov štyridsiateho druhého čísla Katolíckych novín. Čo s nimi? Neviem prečo si môj, cirkev neznášajúci, otec myslí, že to čítam a rozdávam...

  • 22. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 865x
  • 79
Pozdrav od štyroch z nás

Lenka Nalevanková

Pozdrav od štyroch z nás

z jednej dedinky v blízkosti jedného mestečka na severe Slovenska. 20. októbra 2007 som videla a mala v rukách prvý tohtoročných sneh. Prvý krát na živo videla a počula istú Bianku, jej manžela (jeho motorku), ich dve krásne deti, Ľudku a sestru Hermanu. Ochutnala okrem tvarohového koláča (upečeného v rekordnom čase) domácu citrónovicu. Domov si priniesla dve flaše. P.S. Ak nechcete aby som sa aj k vám samopozvala, nepíšte o strúhanke :)

  • 21. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 421x
  • 68
Autobusové asociácie...

Lenka Nalevanková

Autobusové asociácie...

V autobuse ma často čosi prepadne, tak ako pred malou chvíľou. Cestou domov od priateľky, jej nádhernej dcérky a rozpadávajúceho sa manželstva. Z jej sídliska na to moje. Sadla som si. Po pár minútach ma zaujali matka so synom. Smutne. Nevrlým hlasom mu vravela...

  • 18. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 269x
  • 27
reklama
Jedna slečna (a dodatok)

Lenka Nalevanková

Jedna slečna (a dodatok)

Akosi nespím. Telo ma chaos z ranného vstávania. Každý deň je to trochu inak. Dnes si stredu pomýlilo so štvrtkom. A tak myslím na jednu slečnu, čo ma včera zaujala. Potešila.

  • 17. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 975x
  • 32
Lectio divina

Lenka Nalevanková

Lectio divina

Som sa dobre zasmiala dnes. Rozhodla som sa, že študentom (chlapcom a dievčatám z učňovky) priblížim spôsob čítania Svätého Písma, ktorý sa nazýva Lectio divina. (meditatívne čítanie textov SP)

  • 8. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 192x
  • 36
"Na úrovni" a túžba po dieťati

Lenka Nalevanková

"Na úrovni" a túžba po dieťati

Poďakovanie Katolíckemu biblickému dielu za včerajší kurz lektorov. Keď som chodila do školy (na Spišskú Kapitulu) biblické prednášky pána profesora Tyrola (riaditeľa KBD) vo mne osobne spôsobovali okrem mnohých iných vecí hrdosť na kresťanskú identitu. Boli to prednášky človeka, ktorý mi má čo povedať. Vravel čo som pred tým nepočula. Čo ma oslovovalo. Obohacovalo. Napĺňalo. Presahovalo. Zrozumiteľným a zároveň akademickým spôsobom. Citlivo a s úctou. Bolo to vzácne pretože takýto prístup k študentom, forma i obsah, a zároveň zbehlosť v problematike je vzácna. Len občas sa s tým stretávam. Keď som spokojná a viem, že toto je kresťanstvo, ktoré aj ja chcem a pokúšam sa žiť. Radosť, lebo mi príde, že vo svojom prežívaní vecí nie som sama.

  • 30. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 289x
  • 56
Fyzik na náboženstve

Lenka Nalevanková

Fyzik na náboženstve

Pani učiteľka stvoril Boh aj molekuly? Opýtal sa ma dnes Miško. Po tom ako sme sa pomodlili. Celkovo to bolo také zvláštne. Keď som sa opýtala či sa chce niekto pomodliť. Postupne sa všetci prihlásili. Každý našiel niečo za čo sa chcel poďakovať. Bola som prekvapená za čo všetko vedia osemročné deti ďakovať. A Miško namiesto modlitby kládol otázky. A vysvetľoval. Začal rozprávať o tom, že na mesiaci sa našli stopy vody. Ako vzniká čierana diera. A čo by dokázala urobiť s našim slnkom. Ktoré planéty sa rýchlejšie otáčajú a prečo. Čo sa s nimi stane keď stratia plynový obal okolo jadra. Potom rozprával o atómoch (vedel, že vytvárajú molekuly) a tom čím sú tvorené (o protónoch, neutrónoch a elektrónoch). S takými formuláciami aké predviedol Michal som sa stretla doteraz najskôr u piatakov aj to veľmi nadaných. Ani väčšina deviatakov sa nedokáže takto vyjadrovať.

  • 28. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 544x
  • 167
Bratislava

Lenka Nalevanková

Bratislava

Do Vrútok sme sa viezli s kamarátom. Vždy ho len tak náhodou stretnem. Nikdy neviem kedy. Nevoláme si. Nepíšeme si. Len sem tam mi dá vedieť o nejakej kultúrnej akcii, ktorej je protagonistom. Ani neviem ako prišli Vrútky. Po Poprad sme stáli. Boli sme vo vozni pre rodičov s deťmi a prišla rodina. Neviem prečo ale vždy ma stretnutie s ním obohatí. Rozhovor je taký nejaký o niečom. Aj teraz. V Poprade pristúpila pani s dvoma krásnymi princeznami.

  • 28. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 618x
  • 31
reklama
SkryťZatvoriť reklamu