reklama

Moje morbidné výchovné metódy a dvaja chlapci

Keď mi chalan na hodine povie, že je rasista a rád mláti cigánov. Prídem k nemu. Pozriem sa mu priamo do očí a poviem: Zdá sa mi, že máš príliš tmavú pleť. Táto miestnosť a táto hodina je venovaná len belochom. Vypadni odtiaľ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (50)
Obrázok blogu

Dodám pár ďalších viet. Som zástancom šokovejterapie, vo vhodných prípadoch.

Keď som išla cez prestávku okolochalana, ktorý nám nedávno urobil dosť dobrú prednášku o "tráve" -chalan čo nosí triednu knihu z druhej skupiny, opýtala som sa ho predniekoľkými kamošmi ako sa majú "šišky". S úsmevom a láskavo, niepohŕdavo, či s výčitkou. Sľúbil najbližšie doniesť. A tak keď meškám,napríklad ako dnes, a trieska mi v hlave, tak ako dnes, chlapci maprivítajú so slovami: "Kde ste tak dlho - meškala som tri minúty -niektorým nám už išlo vyskočiť srdce, tak sme sa o vás báli." Vravelito s úsmevom a spravili mi pekný deň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes prišlo k rozporu medzivierou a vedou. Dostali sme sa až k druhej časti Mlčania jahniat, k Hanibalovi. Sem tam si všimnem, ale akože som si nevšimla, že niektorí na hodine jedia a majú na hlave šiltovky. Sami sa rozhodli, že ak sa ja neprezúvam, oni môžu mať na hlave čo sa im páči. Považujú za ponižujúce dať si ich dolu, a ja ich nechcem ponížiť, inými slovami naťahovať sa s nimi. Chalan, čo sedel hneď predo mnou so šiltovkou na hlave a chlebom v rukách i ústach, keď počul moje slová ako Hanibal jednému mužovi odrezal pol lebky, asi približne v tých kontúrach ako má on šiltovku a následne kúsok mozgu osmažil a dal zjesť tomu mužovi; najskôr povedal: "Prestaňte, veď jem", sňal si šiltovku a prestal jesť. Vždy to vediem tak, aby to končilo smiechom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tieto moje mierne morbidné výchovne metódy majú okrem viditeľného pozitívneho vplyvu na objekty môjho záujmu aj isté úskalia. Dnes som naozaj šliapla vedľa. Jeden chlapec, s ktorým sme sa už zblížili - na zastávke si pri mne raz zapálil a porozprávali sme sa. Hoci nebol ani predtým nejako zvlášť veselý. Dnes bol dosť iný ako obyčajne. Na hodine sme sa bavili o zmysle života, o tom čo robiť keď sa na nás vykašle najlepší priateľ. Pozrela som si písomné odpovede všetkých. Pesimizmus, ktorý sálal z tých jeho, som sa snažila klasicky obrátiť miernym šokom. Vravela som mu: "Ty potrebuješ, aby Ťa niekto ľutoval?" Nenapadlo ma, že za tým je niečo viac. Po hodine som ho zastavila a pýtala sa ho čo sa deje. Po pár vetách začal rozprávať. Nebudem tu písať čo. Bolo by neetické rozobrať tu jeho život. Hanbila som sa za seba. Ospravedlnila som sa mu. Za moje poznámky počas hodiny na jeho adresu, ktorými som sa ho snažila "prebrať k životu". 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vďaka tomuto chalanovi som si spomenula ako som raz išla pred polnocou v zime domov. Asi tak pred troma rokmi. Mala som ešte jednu jemnú cigaru. S mužom, s ktorým som sa v ten večer bola túlať nočnou zasneženou prírodou sme vyfajčili len jednu. Pár metrom pred blokom, pri jednom pajzli sedel na zemi mladý muž. Celý sa triasol. Dookola postávalo pár, asi, jeho kamarátov. Najskôr som okolo neho prešla, po pár krokoch sa otočila a čupla si k nemu na zem. "Dáš si cigaretu?" Zapálila som mu. Skrátim to. Triasol sa mi tam pred očami a časom na rukách. Vravel, že zomiera, že v hlave má nádor. Z toho sa tak trasie. Že ho nechala frajerka. Kamaráti sa vytratili. Podarilo sa mi cez mobil - povedal mi číslo, spojiť s nejakou jeho kamarátkou. Ale nemohla prísť. Po dvoch hodinách mi dovolil odprevadiť ho domov. Na druhý deň mi poslal smsku, že mi ďakuje. Niečo som mu odpísala. Už sa mi viac neozval, neviem ako dopadol. A bojím sa ako dopadne ten dnešný.

Lenka Nalevanková

Lenka Nalevanková

Bloger 
  • Počet článkov:  164
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada chodím do prírody. Fascinuje ma stvorený svet a najviac človek. Páči sa mi definícia slobody ako schopnosti konať pravdu v láske. Teším sa, že som v živote stretla ľudí, ktorí sú mojimi priateľmi. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáľudiavieranázorkultúrapríbehprírodavtip

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu